PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Prosím o maximální pozornost. Pokud totiž dle nepříliš nápaditého názvu kapely usuzujete, že do středu zájmu se zase jednou dostala zcela obyčejná death metalová sebranka, šeredně se mýlíte. První indicií, že pod kostrbatou visačkou SICKENING HORROR se ukrývá „něco více“ je přítomnost excelentního krotitele bicích nástrojů, pana George Kolliase (samozřejmě NILE, potažmo pak THE CIRCLE OF ZAPHYAN). Indicii s pořadovým číslem dvě získáme jediným klinutím na stránky vydávajícího labelu, o emisi „When Landscapes Bled Backwards“ se totiž postarali samotní Neurotic Records, tedy renomovaná stáj, v níž dlí takoví plnokrevníci jako SPAWN OF POSSESSION, PSYCROPTIC nebo KRONOS. Myslím, že karty jsou rozdány více než jednoznačně, teď není vůbec těžké uhádnout, že hlavním tématem dnešního pojednání bude technický death metal.
SICKENING HORROR jsou řeckou entitou a recenzovaný záznam je, světe div se, jejich prvotinou (!). Jen tak mimochodem dodávám, že za poslední roky mě dokázalo takto pozitivně šokovat jen několik málo debutujících kapel, pakliže vůbec nějaká.
Trojice z města pod Akropolí zaměřila svoji pozornost někam do středu techno deathového spektra, nedisponuje tak hypermoderním soundem jako třeba Suiçmezovi NECROPHAGIST ale na druhou stranu nezní vůbec „archaicky“, dejme tomu po vzoru MARTYR. Řekové nejsou ani tolik přímočaří jako ORIGIN, je jim cizí do extrému dotažená instrumentální exhibice ve stylu PSYOPUS i totální odlidštěnost v podání kalmarských perfekcionistů SPAWN OF POSSESSION. „When Landscapes Bled Backwards“ však není žádným vypočítavým kompromisem, jen chytře balancuje na žánrovém pomezí s občasným zdůrazněním některé z jeho výše uvedených filosofií či vývojových linií. SICKENING HORROR především nápaditě transformují vlivy pozdních GORGUTS, vesele žonglují s disonantními spletenci a bizarními rytmickými skládankami (viz. „Virus Detected“ a dalších přesně devět skladeb) a ty následně fúzují s občasnými „dark and obscure“ atmo-fragmenty. Disharmonické zlomy a převraty samozřejmě drtivě dominují, nicméně hraví Řekové nemají sebemenší problém vyrukovat i s těžce old schoolovým riffem (ten ve „Filming Our Graves“ doslova bije do uší) nebo melodickou sólovou kreací (slyš „Embrace The Abstract“). Je mi jasné, že se mezi vámi najde nějaký ten škarohlíd, co sice uznale pokývá hlavou nad perfektní instrumentací kapely, nicméně zlomyslně upozorní na „monotónní a nudný“ growl a bez uzardění ho pasuje na nejslabší složku produkce SICKENING HORROR. Já však tvrdím, že Antipatisův řev padne „When Landscapes Bled Backwards“ jako ulitý, je jednotícím a tmelícím prvkem, Ariadninou nití, které se nebohý posluchač přidržuje uprostřed všudypřítomných erupcí precizně řízeného chaosu.
A závěrem dvě horké zprávy z tábora SICKENING HORROR, jak už to tak v podobných případech bývá, jedna je dobrá a druhá špatná. Tou špatnou je, že George Kollias už není členem kapely, tou dobrou je ale fakt, že na jeho místo se podařilo najít (pevně věřme) adekvátní náhradu v podobě Yannise Theodorakise, který by se měl co nejdříve zapojit do závěrečné fáze přípravy nové nahrávky, jež by měla vyjít už v následujícím roce 2008 (nemějte ale strach, že SICKENING HORROR přešli na pásovou výrobu alb, recenzovaný materiál totiž opravdu nezáří novotou, bohužel se dostal ven až po dvou letech od jeho natočení). Buďme však rádi, že Neurotic Records nakonec dokázali tento výtečný kotouček vyčenichat a zprostředkovat ho tak širší, posluchačsky otevřené veřejnosti. Bez jejich iniciativy by jsme byli ochuzeni o jedno z alb roku, precizní techno death metalovou desku „When Landscapes Bled Backwards“.
„When Landscapes Bled Backwards“ je bez jakýchkoli diskusí jeden z nejlepších techno death metalových debutů za poslední roky. Prosím potlesk pro objev letošní sezóny, řeckou kapelu SICKENING HORROR.
9,5 / 10
George Antipatis
- kytara, zpěv
Ilias Daras
- baskytara (+ klavír v "All Perceived Nothing")
George Kollias
- bicí
1. Descending The Mind's Abyss
2. An Eerie Aspect Of Us... Drowning
3. This Cold Funeral
4. The Perfect Disease
5. Imprisoned In Apocalypse
6. Forsake My Bleeding
7. Dark One Surreality
8. Virus Detected
9. Filming Our Graves
10. Embrace The Abstract
11. All Perceived Nothing
12. When Landscapes Bled Backwards
Chaos Revamped (2020)
Overflow (2015)
The Dead End Experiment (2009)
When Landscapes Bled Backwards (2007)
Promo 2003 (demo) (2003)
Vydáno: 2007
Vydavatel: Neurotic Records
Stopáž: 35:34
Produkce: SICKENING HORROR
Studio: Live Studios, Zero Gravity Studios
Mix: Neil Kernon
Mastering: Alan Douches
Kontakt: George Antipatis, Peloponnisou 1, Petroupoli 13231 Athens, Greece
Steroidy napumpovaná, svalnatá směs krkolomných riffů, neuvěřitelných disharmonií a všudypřítomného chaosu. Death metal nového milénia, sice zcela logicky čerpající z odkazů velikánů technického provedení smrtícího kovu, však vyzařuje pozoruhodnou auru životaschopnosti a těžce popsatelného neklidu a napětí. Výborná nahrávka!
jj... Příjemná muzika a výborné album!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.